En månad

publicerat i 0-1 månad, Bilder, Kärlek, Nicolas;

Igår blev vår skatt en månad gammal 🎂💙 tiden ha gått snabbt nu när jag tänker efter. Det ha varit en tuff månad på många olika sätt men samtidigt så va det bästa tiden tillsammans med mina pojkar. Tänk att Nico har funnit hos oss en månad nu vi är så stolta över honom!

Under en månads tid har det ändras rutiner varje vecka. Första och sista veckan har varit värst för min del. Och fortfarande är det ammningen som krånglar för mig. Jag som vill/önskade att jag skulle kunna helamma honom. Men nejdå..det funkar inte riktig för oss, mest för mig. Jag har så ont varje gång jag ammar. Nico suger för hårt många gånger vill jag bara gråta samt ibland få jag lite ångest när det är dags. Vilket egentligen inte är bra för oss båda. Det blir bara en ond cirkel och jag är spänd varje gång. För detta så har jag för lite bröstmjölk till honom. Han blir så gnällig när han inte får tillräcklig. Nu när han växer och växer. Därför har jag senaste 3 dagar gett honom ersättning. Vi ser skillnaden direkt. Han blir mätt och är hur lugn och go som helst ❤
Jag ska inte bara ge honom ersättning utan jag pumpar ut mjök också. Så han få bröstmjölk först och blir han inte mätt av det så få han ersättning. Och det har funkat jätte bra..vi ha en nöjd bebis hemma = glad mamma också 👍 nu behöver jag iallafall inte gå runt hemma och ha ont i mina bröst.
Självklart är det lite sorligt att inte kunna amma honom. Ha han i min famn och mysa varje gång. Men vi märker att han inte få tillräcklig och jag mår inte bra av det. Han gråter och gnäller ofta mest på nätterna. Men nu behöver jag bara vakna 2 ggr och varje gång är vi vaken 1,5h så är han nöjd och sover gott igen. Förr kunde vi vara vaken 2-4 timmar och han bara gnäller och gråter😔😓
Men nu så bättre tider och bättre rutiner för oss. Jag känner mig piggare och ha mer energi än förr. Vilket är jätte bra! Saker och ting blir inte alltid som man ha tänkt sig, men det finns alltid en annan lösning. 🤗

Cuc vang cua ba ma 💙💙💙

Kommentera inlägget här :